書評:僕は明日もお客さまに会いに行く。(2) 川田 修 著

こんにちは(^O^)/

岡﨑かつひろさんの塾生のChyomeです♪♪♪

 

先日、トランプ大統領が来日されていましたね!(^^)!

ちょうど来日されている期間で永田町で佐藤まみさんが講師をされたTSAがあり、参加したのですが、警察の方々が普段の倍居る感じで、かなり物々しかったです(^-^💦

 

ちにみに、佐藤まみさんはこの本の著者の方で、とっても素敵な講演をしてくださいました(^^♪  見た目は、✨美魔女✨といった感じ(≧▽≦)

ミス・ユニバース・ジャパンビューティーキャンプ講師が教える 20秒で自分の魅力を伝える方法

ミス・ユニバース・ジャパンビューティーキャンプ講師が教える 20秒で自分の魅力を伝える方法

 

この話はまた別の機会で♪♪♪

 

で、国賓 として来日したトランプ大統領、かなりご満悦の状態で帰国されましたよね(^_^)v

見る人によっては、過剰とも捉えられるおもてなしが功を奏したのだと思います♪

トランプ大統領からのビオラのプレゼントや、万葉集に触れるスピーチもさすが!!!という感じ(*^▽^*)

相手の事を考え、どうやったら喜ばれるか?を考えるのって本当に大事なんだよな♪

と感じた出来事でもありました(^O^)

 

そして、今回書評するこの本にもの大事さが書かれていました♪

お客さまを好きになる事♪お客さまの物語に興味を持って引き出す事♪

何より、本気になって取り組むからこそ仕事も趣味も何もかも楽しくなるのだと書かれています(^O^)

 

この本の著者が書きたかった事だけあって、とても心に残りますし、とても暖かい気持ちで読み終える事ができるのでは?

と個人的には思います♪

 

塾でも学んでいますが、やっぱりメンタルって超大事なんですね♪

もっともっと学んで、磨いて、輝いていきます(^O^)/

 

以上となります♪

 

Hello every one. I am called "Kyan-Chyome" by my friends.

As you known, Donald Trump who is President of USA was coming in Japan.

 

At that time, I joined TSA(Tokyo Syakai-Jin Academy) that speaker was Mrs Sato around Nagata-cho.

Cause by above, there were many cops and it was quite different than usual.

 

And Mrs. Sato did very nice lecture that will be write down another timing.

 

Let's go back to Mr. Trump coming.

He was so enjoyed Japan visit due to president Abe performed "Omote-nashi."

On the other hand, president Trump also did quite nice things as like gave Viora to Japan new emperor.

Both of these coming from heart.

And it is same for buisiness as my understand.

 

This book that I introduce is talking about mentality and how you will perform business.

It is strongly recommende to do business seriously.

Then, it will become fun.

 

I will try to learn more and more to make me more bright.

 

Thank you for reading.